NzjejןbZ)y^8Veazu^jw^nإjy^د$jzbjȧq޲ؚOizbZǬ¶~+,x%{ ڦv+ܕ,zx,ZZʋje-^i׫^v&y^V]yby{ijzazgbyZrبږǰizbZǬ{ijzצVz+!gj[n%v+nW~'yZDZlZiǟj[kۜ+)nr((j!,{Ũ*&y謲)^i׫rVz)mzazg^ؚ[jbukn%'^[jږǡy^Z^i׫+a[j 6ffi๨jkz^iٞ!jinZ wrfz֧jg)\{^"v]z{ؚey+zZkz~m(~֘i)V)ಊ^竉hn7X)m$[")xi.Za݉a aynr[ܜ,pʊ^دrViyhzizbZǬz%j!y^iyhzy^Za&y+zu( zhibx^ؚvhv*'-hz^ؚi^u( zy^دܥyجVj~m (&zz\o^id|z(j~mhrJhw(bWHWHWikym )蝪vwحhz"W9^+fjZu&ح(nJ'[ 0硺&,+eyږ+jZhz?ikym -y颹?^,z+j~m ak&ح隕rifjVɧrir+ez+hz"Wikym !iZ)FzȜo^z-Hbޮbk'zj~m bk'o^k')j~mWhޞ֜j~^iƫrviƫrvl0Ț+-r+ezJ'ɧr풉iikym !j*)^(&حZ-Wܥzj~m b'(bW|z((&+i0b'&rz^iƫrviƫrv 0v,ǭr+eyزjڒrv,ikym gj(bWޱ+Zikym ۫9zނ'(bWޱ+Zikym )jk^&ح笒'rz"zz(د

La setmana passada el conseller d’ensenyament en funcions, Josep Bargalló, va aixecar polseguera en la seva visita a l’institut-escola Sant Jordi de Navàs. Tot l’enrenou aparegué per una filtració on el conseller mantenia un diàleg intens amb veïns i professors. En la conversa se’ls podia sentir parlar sobre les males condicions de les infraestructures de l’escola estatal i la continuïtat de l’escola d’iniciativa social al poble.

La conversa no hauria d’haver transcendit pas, ja que la integració d’escola d’iniciativa ciutadana a la xarxa estatal és un procediment que fa anys que funciona. Si hi ha un excés de plaça pública -bé sigui estatal o concertada- s’integren escoles per una qüestió d’eficiència. Ara bé, en la conversa hi va haver certes afirmacions molt polèmiques del conseller. Per això ens agradaria aprofitar l’avinentesa i denunciar tres fets que s’entreveuen en les paraules del conseller:

Escanyar per a poder absorbir

El síndic de Greuges va publicar l’any passat l’Informe del cost de la plaça escolar. En l’estudi queda palès que el finançament de l’escola d’iniciativa social és insuficient. Per culpa d’aquest dèficit econòmic, les famílies es veuen obligades a sufragar part del cost de l’ensenyament. L’escola d’iniciativa social fa anys que ho denuncia, però des de llavors ja no hi ha cap dubte: l’infrafinançament posa en risc l’escola d’iniciativa social.

L’infrafinançament crònic posa la tresoreria i finances de qualsevol escola social en tensió. D’aquesta manera, a causa de la manca de recursos econòmics, moltes escoles no tenen altra opció que sol·licitar la integració a la xarxa estatal per poder subsistir. Un exemple més són les tres escoles de Barcelona que s’integraran el curs vinent a la xarxa estatal; i les sol·licituds, si no es respecten els protocols i declaracions internacionals, no deixaran d’augmentar. En tots ells es garanteix com a dret fonamental rebre finançament públic per poder triar escoles diferents de les promogudes pels estats. En canvi, només a Catalunya ja hi ha una trentena d’escoles que per culpa d’aquest ofegament han sol·licitat la integració.

Aquesta forma d’actuar és damnosa i és un subterfugi per prendre els drets fonamentals de moltes famílies. No cerquen millorar l’escola estatal, sinó que només busquen eliminar l’escola d’iniciativa ciutadana; i el mètode és pervers: escanyar-la fins a ofegar-la. D’aquesta manera, quan una escola ja no pot subsistir, es veu obligada a demanar la integració que ja han previst en el Decret llei 10/2019, de 28 de maig, del procediment d’integració de centres educatius a la xarxa de titularitat de la Generalitat. És cert que, llavors, ho sol·licita la titularitat del centre, però perquè ja no els queda cap altra alternativa si no volen perjudicar a les seves famílies.

Preferència de l’escola estatal envers l’escola d’iniciativa social

Les paraules del conseller d’ensenyament tampoc haurien transcendit si s’hagués limitat a parlar d’una integració ja pactada. El problema rau en el fet que, en les seves declaracions, el conseller mostra una clara preferència per l’escola estatal. Tot i que ell se’n va voler desmarcar, ha quedat pendent que respongui dues qüestions fonamentals:

(I) Si té la mateixa estima per l’escola d’iniciativa social que per l’escola estatal, per què diu que «és un pas endavant» que només quedin places estatals a Navàs? No hauria de ser un pas endavant una escola de qualitat, inclusiva i més plural?

(II) Si no estigués dient res controvertit, per què va callar a correcuita quan s’adonà que l’havien estat filmant? Quina altra raó podria haver-hi per allunyar-se del veí que l’estava enregistrant després de preguntar si hi havia cap periodista?

Per això ens preocupa extremament les seves paraules, perquè fan de malpensar i més quan se n’amaga.

Menysteniment i burla de creences

A tot això s’hi afegeix un to força prepotent i despectiu. Per exemple, va fer burla de la creença d’eternitat i parla del bisbat com a empresa a qui s’ha d’imposar, tot dient: «nosaltres som més grans, tenim més pressupost». Aquest no és el to que esperem per unir forces entre els diferents actors que vertebren la xarxa pública d’ensenyament a Catalunya.

Des de Més Plurals volem una escola pública i d’iniciativa ciutadana inclusiva, però aquestes declaracions no van en aquesta línia. Els agents que formem part de la xarxa pública d’ensenyament -estatal i concertada- no ens podem tractar amb prepotència. Si volem fer una escola de qualitat hem de caminar plegats, perquè entre tots anirem més lluny.

Per tant, demanem que rectifiqui o clarifiqui el que s’ha pogut observar en el vídeo. A través de les xarxes socials ha dit que l’hem malinterpretat, però hi ha parts de la conversa que no sembla pas que tinguin cap altra interpretació. Si no fos el cas, si realment el conseller defensa les seves paraules, creiem que una persona que menysté gairebé la meitat de l’ensenyament públic de Catalunya i que falta al respecte a les creences de bona part de la població, no està capacitat per ser conseller d’ensenyament.


0 comentaris

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

스포츠 야구 리그 종류 및 설명 - hairstylescook

스포츠 야구 리그 종류 및 설명

스포츠 야구 리그 종류 및 설명

스포츠 야구 리그 종류에 대해 알려드리겠습니다.

  1. 메이저 리그 베이스볼 (MLB – Major League Baseball):
    • MLB는 미국과 캐나다에서 개최되는 가장 높은 수준의 프로 야구 리그입니다. 미국 리그와 국립 리그 두 개의 리그로 구성되어 있으며, 월드 시리즈 우승팀을 결정합니다.
  2. 일본 프로야구(NPB – Nippon Professional Baseball):
    • 일본의 프로 야구 리그로, 센트럴 리그와 패시픽 리그 두 개의 리그로 구성되어 있습니다. NPB는 매우 경쟁력 있는 리그로 알려져 있으며, MLB와 유사한 수준의 기술을 갖춘 선수들이 경기에 참여합니다.
  3. 한국 프로야구 (KBO – KBO League):
    • 대한민국의 프로 야구 리그로, 10개 팀으로 구성되어 있습니다. KBO 리그는 매우 인기 있으며, 한국 야구 팬들 사이에서 열정적으로 지지됩니다.
  4. 미국 대학 야구 (NCAA Baseball):
    • 미국 대학과 대학교에서 개최되는 야구 대회로, MLB의 미래 선수들을 발굴하는 중요한 역할을 합니다. NCAA 야구는 지역 대회에서 시작하여 월드 시리즈까지 진행됩니다.
  5. 미네러 리그 (Minor League Baseball):
    • MLB의 발전과 진행을 돕는 훈련 리그로, 다양한 단계와 수준의 리그가 있습니다. 여기서 젊은 선수들이 경험을 쌓고 스킬을 향상시킵니다.
  6. 퓨어 야구 (Amateur Baseball):
    • 아마추어 야구는 프로 야구가 아닌 야구를 즐기는 사람들을 위한 것으로, 다양한 수준과 연령대에서 플레이됩니다. 이것은 아마추어 리그, 스트리트 야구, 리크리에이션 야구 등을 포함합니다.
  7. 여자 야구리그
    • 여자 야구는 여자들 사이에서 인기 있는 스포츠입니다. 여러 국가에서 여자 야구 리그가 운영되며, 국제적으로도 여자 야구 대회가 개최됩니다.
  8. 소프트볼
    • 소프트볼은 야구와 유사하지만 공의 크기와 경기장 크기, 투구 방식 등이 다릅니다. 남녀 모두 참여할 수 있는 스포츠로, 여자 소프트볼이 특히 인기가 높습니다.